top of page

Van grijs naar groen in 6 maanden

Trajecten

Door middel van een duurzame merkstrategie bouwen we een duurzaam merk. Het claimen van jouw positie als duurzaam merk resulteert in een sterke positionering, een positieve reputatie en toekomstbestendigheid.

1

Merkkern

2

Merkidentiteit

3

Merk Impact

4

Validatie

5

Implementatie

6

Communicatie

Wat gaan we doen?

Femke en Marijke hebben tientallen organisaties geholpen met het neerzetten van een duurzame merkstrategie en het implementeren daarvan. Op basis van deze ervaringen hebben wij een uniek traject samengesteld die organisaties helpt in de transformatie naar de nieuwe economie. Samen met deze ervaring en kennis, zijn we officieel facilitator van de Brand The Change methode. Dit is een bewezen methodiek om een verantwoordelijke merkstrategie mee op te bouwen.

©yalou.nl-duurzamemerkstrategie-fotoshootutrecht-14.jpg

Fase 1:

Merkstrategie

De eerste stappen naar een duurzame bedrijfsvoering zijn gezet. Nu zijn jullie klaar voor de volgende stap. In de eerste fase gaan we terug naar de kern en zetten we een toekomstbestendige positionering neer. We creëren jullie identiteit, kijken naar jullie positie in de markt en definiëren jullie bijdrage aan leefbare wereld.

Wat levert het op?

Een heldere impact- en merkstrategie zorgen voor een eenduidige visie en stem van jouw organisatie. Het zorgt ervoor dat het bedrijf een positie in de gewenste markt kan claimen met een positieve reputatie. 

Na dit traject weten managers en werknemers vanuit welke visie keuzes gemaakt dienen te worden en binnen welke kaders de keuze kan plaatsvinden. 

 

Kort samengevat levert dit traject je op: 

  • Een helder en integraal plan voor het worden van een duurzaam merk 

  • Een toekomstbestendig fundament voor de komende decennia

  • Kaders waarbinnen beslissingen en acties worden ondernomen 

  • Draagkracht in de organisatie door heldere visie en betrokkenheid

  • Positieve impact, positionering en reputatie

  • Herkenbare stem en uitstraling

Looptijd
traject

In 3 maanden naar een sterke merkstrategie

Brandscope

Deze fase begint met het bepalen van de startsituatie waarbij we onderzoek doen, de doelstellingen in kaart brengen en in gesprek gaan met verschillende stakeholders.

Brandcore

De brandcore vormt het DNA, ofwel het kompas, waarmee je bedrijf door de markt gaat navigeren. Deze sterke kern komt samen in een verhaal, dat jouw aanbod uniek maakt.

Brand identity

Wat straal je uit en hoe vertaal je dit naar alle uitingen. We nemen de verbale en visuele identiteit onder de loep en creëren daar waar nodig een nieuwe of verfrissende identiteit.

Brand impact

Een toekomstbestendige positionering laat zien hoe jouw organisatie bijdraagt aan het grotere geheel. We definiëren passende impact en een helder beleid.

Dit ervaren onze klanten

"Strategisch, creatief en uitvoerend sterk."

Duurzamemerkstrategie.nl werkt vanaf prille begin mee aan Deelmobiliteit Nederland. Ze gaven zowel doordachte adviezen over de merk opbouw, hadden een onderbouwde mening over de huisstijl, maar verraste ons ook vaak met creatieve invullingen en ideeën (voor nu of later). Oftewel, strategisch, creatief en uitvoerend sterk.

logo mobi.png

Han-Paul van Westing
Eigenaar van Deelmobiliteit Nederland

Fase 2:

Implementatie

In deze fase ligt het succes. Het blijft niet bij een mooi plan maar maken een  directe vertaalslag naar de organisatie en zorgen dat de nieuwe duurzame merkstrategie in alle hoeken van de organisatie wordt geïmplementeerd. En, niet te vergeten: draagvlak wordt gecreëerd bij alle persona’s.

Wat levert het op?

In fase 2 verandert je blik van binnen naar buiten. We maken het merk operationeel door deze tot leven te brengen in alle interacties die de persona’s hebben met het merk. Dat zorgt voor een hogere conversie, door het aantrekken van de juiste klanten en het inzetten van marketing en sales. 

 

Kort samengevat levert dit traject je op: 

  • Een positief imago met positieve impact

  • Een toekomstbestendige positionering met duurzame opbouw van waarde

  • Stakeholdersloyaliteit, -binding en concurrentievoordeel

  • Aantrekkelijk werkgeverschap

  • Hogere conversie voor marketing- en salesacties

Looptijd
traject

In 3 maanden naar een sterke implementatie

Brand validation

We starten met het valideren van de nieuwe merkstrategie bij de verschillende persona’s van de organisatie.

Brand interaction

Welke interacties (contactmomenten tussen de persona’s en het merk) heeft de organisatie en hoe gaan we deze vormgeven in de nieuwe situatie. We creëren daarvoor een Interaction Design.

Brand communication

We stellen een uitgebreid communicatieplan op voor de lancering van de nieuwe strategie naar binnen en naar buiten toe. Zo neem je alle stakeholders mee in jullie nieuwe verhaal.

Brand guarding

Je hebt alle tools van ons ontvangen om jullie duurzame merkstrategie te  implementeren. Maar we snappen dat het soms best lastig kan zijn. Daarom krijg je van ons ook in de maanden daarna begeleidingen wanneer nodig.

Podcast: 

De transitie naar een duurzaam merk.

Wil je direct aan de slag met praktische tips?
Luister dan naar onze podcast.

  

White Text Overlay Photographic Minimalist Fashion Influencer Podcast -2.png
bottom of page